Bankowość na wyższym poziomie. Nowa strona internetowa i e-wnioski dla Nicolaus Bank

Nowoczesność i funkcjonalność w najlepszym wydaniu

Bankowość na wyższym poziomie. Nowa strona internetowa i e-wnioski dla Nicolaus Bank

Nowoczesność i funkcjonalność w najlepszym wydaniu

ręce dom i pieniądze

WPROWADZENIE

Kim jest Klient?

Nicolaus Bank to nowe oblicze byłego Banku Spółdzielczego w Toruniu, który na rynku finansowym działa już od ponad 140 lat. Oferta banku skierowana jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesu oraz rolnictwa. Wśród usług można znaleźć m.in. konta bankowe, lokaty, karty, kredyty, ubezpieczenia, oszczędności i inwestycje, a także bankowość mobilną i internetową.

WYZWANIE

Dlaczego nawiązaliśmy współpracę?

Firma Nicolaus Bank przeszła całkowity rebranding w 2020 roku. Wraz ze zmianą wizualną postanowiono opracować nową strategię marki, która zakłada szerokie wykorzystanie nowych technologii i wdrażanie nowoczesnych usług finansowych. W tym celu Nicolaus Bank m.in. przeniósł swoje wszystkie zasoby informatyczne do chmury obliczeniowej. Jako jedna z pierwszych firm na rynku polskim udostępnił także swoim klientom system elektronicznej dystrybucji dokumentów oparty o technologię blockchain w ramach działań tzw. “paperless” – porzucenie nieekologicznych i kosztownych form dokumentacji i kontaktu z klientami. Dodatkowo bank otworzył placówki bezgotówkowe, oferuje pięć różnych systemów płatności mobilnych, a swoje oddziały wyposażył w urządzenia umożliwiające biometryczną identyfikację klientów.

W związku z rebrandingiem i faktem, że cyfrowa obsługa klientów stanowi jeden z filarów strategii rozwoju firmy, marka zgłosiła się do nas z chęcią wykonania nowej strony internetowej, na której dostępne będzie również wypełnianie e-wniosków.

W związku z dynamicznym rozwojem banku pod nową marką – Nicolaus Bank – potrzebowaliśmy wsparcia technologicznego z zakresu tworzenia nowoczesnych serwisów www, automatyzacji i digitalizacji procesów sprzedażowych za pośrednictwem platform zdalnych oraz opracowania dedykowanego systemu CRM do obsługi klientów. Szukając partnera do współpracy, zależało nam firmie, która posiada ciekawe portfolio projektów oraz bogate doświadczenie, szczególnie w branży finansowej. Firma UDI odpowiedziała na wszystkie nasze potrzeby, dlatego to właśnie im zdecydowaliśmy się powierzyć to zadanie.

mężczyzna w okularach i garniturze
Szymon MichalskiStarszy Ekspert ds. Digitalizacji
Nicolaus Bank

NASZA STRATEGIA

Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?

nowoczesna strona internetowa banku

Wdrożenie nowej strony internetowej dla banku

Biorąc pod uwagę branżę, zakres działalności Klienta oraz jego potrzeby zdecydowaliśmy się na wdrożenie nowej, responsywnej i łatwej do aktualizacji strony internetowej. Oparliśmy ją o najbardziej popularną technologię, w której mamy wieloletnie i eksperckie doświadczenie – system CMS WordPress. To wybór, który jest odpowiedzią na oczekiwania tak ważnej instytucji finansowej, jaką jest bank. Nie tylko zapewnia należyte bezpieczeństwo, ale także pozwala na ergonomiczne i częste aktualizacje strony internetowej, edycję zawartych na niej informacji i obsługę dużej liczby odwiedzających.

Dla Nicolaus Bank przygotowaliśmy dedykowany template WordPress. Stworzony został na podstawie wcześniej wykonanego projektu graficznego i posiada odpowiednio dopasowane do indywidualnych potrzeb opcje konfiguracji strony www oraz jej architekturę. Dlaczego zdecydowaliśmy się na taki ruch? Gotowe motywy dostępne na platformie WordPress mają służyć łatwej personalizacji strony bez znajomości języków programowania. Przez to często są jednak przesycone różnego rodzaju funkcjonalnościami. Duża liczba wtyczek, które nierzadko są po prostu nieużywane i niepotrzebne, zmniejsza wydajność oraz szybkość ładowania się witryny. Dzięki spersonalizowanemu podejściu, opracowaliśmy rozwiązanie, które w pełni spełnia potrzeby Klienta i zapewnia najwyższą jakość zarówno pod względem zarządzania serwisem, jak i korzystania z niego z perspektywy użytkownika.

Zgodnie z przedstawionymi przez Nicolaus Bank wytycznymi i założeniami dotyczącymi funkcjonalności strony internetowej, wdrożyliśmy serię rozwiązań technologicznych, które są bezpośrednią odpowiedzią na te potrzeby. Są to m.in.:

  • Responsywność – strona internetowa dostępna jest na każdym urządzeniu i w każdej przeglądarce, bez względu na to, czy odczytywana jest na komputerze, tablecie lub smartfonie;
  • Dedykowane formularze kontaktowe – na stronę zostały wdrożone dwa formularze kontaktowe. Jeden z nich przeznaczony jest do wysłania wiadomości, a drugi do umawiania spotkań. Za jego pomocą można m.in. wybrać miejsce i rodzaj spotkania (online lub stacjonarnie), a także podać dogodną godzinę na kontakt;
  • Logowanie do bankowości internetowej – dostęp do strefy klienta na Nicolausbank24.pl;
  • E-wnioski – to elektroniczny sposób wymiany dokumentacji, dostępny dla użytkowników strony Nicolausbank.pl. Powstały, aby ograniczyć dokumentację papierową, a także ułatwić dostęp do usług bankowych bez wychodzenia z domu;
  • Kalkulator kredytu gotówkowego – dostępny podczas wypełniania wniosku o kredyt gotówkowy. Jest to wtyczka, która na podstawie ustawionych za zapleczu strony parametrów oraz zawartych we wniosku danych wylicza miesięczna ratę, wysokość prowizji, składkę ubezpieczeniową oraz kwotę brutto kredytu;
  • Sekcja contentowa – na stronie znajduje się podstrona “Aktualności”, gdzie można dodawać artykuły;
  • Integracja z systemem CRM – dzięki wprowadzonej integracji możliwa jest skuteczna i funkcjonalna wymiana danych pomiędzy stroną internetową a system CRM, która przebiega dzięki wykorzystaniu interfejsu API. Umożliwia to m.in. przesyłanie informacji o klientach i wypełnionych wnioskach;
  • Wyszukiwarka bankomatów i oddziałów banku – za pomocą integracji z Google Maps na stronie internetowej wdrożyliśmy interaktywną mapę. Dzięki niej użytkownicy mogą wyszukać bankomat lub placówkę banku w swojej okolicy.

mockup strony internetowej banku na telefonie i laptopie

Stwórz z nami efektywną stronę dla swojego biznesu!

Opowiedz nam o swoich potrzebach, a my dobierzemy dla Ciebie odpowiednie rozwiązania technologiczne. Wystarczy, że wypełnisz nasz brief ofertowy, w którym zadamy Ci kilka pytań dotyczących nowej strony internetowej. Wstępną wycenę otrzymasz już w 24 godziny!

Bankowość bez wychodzenia z domu. Implementacja e-wniosków

Jedną z najważniejszych funkcjonalności, wprowadzonych na stronie internetowej banku jest możliwość wypełniania i składania wniosków w formie elektronicznej. Nicolaus Bank, który jest bankiem spółdzielczym, w ramach nowej strategii biznesowej stawia na rozwój technologiczny biznesu, dorównując pod tym względem bankom komercyjnym. W tym celu firma przeniosła swoją ofertę do świata online. Dzięki e-wnioskom klienci mogą skorzystać z oferty banku bez wychodzenia z domu. Wcześniej, aby otworzyć konto lub wziąć kredyt, trzeba było w tym celu udać się bezpośrednio do placówki banku.

E-wnioski powstały na bazie jednego generatora, który umożliwia tworzenie nieskończonej liczby nowych formularzy pod różne produkty bankowe, dzięki wspólnemu rdzeniu danych. Zostały one wyposażone we wszelkiego rodzaju dedykowane walidacje ułatwiające wprowadzenie poprawnych danych – m.in. umożliwiają one wpisywanie określonej liczby znaków oraz ich rodzaju w poszczególnych polach. Są to np.:

  • walidacja kodów pocztowych w stosunku do miejscowości;
  • weryfikacja miasta z ulicą;
  • walidacja numeru NIP, peselu, paszportu i dowodu tożsamości – sprawdzanie, czy wpisane dane są zgodne z zasadami tworzenia tych numerów w Polsce.

Podczas wypełniania wniosku, użytkownik ma możliwość jednoczesnego przeniesienia swojego konta z innego banku do Nicolaus Bank. Wystarczy, że zaznaczy odpowiedni checkbox, a na podstawie podanego przez niego numeru IBAN system sam określa, z jakiej konkretnie firmy jest to konto.

Przed wysłaniem każdego wniosku, na koniec dokonywana jest autoryzacja wypełniającego za pomocą kodu SMS. Dopiero po poprawnym przejściu tego kroku, formularz jest zatwierdzany, a dzięki wprowadzonej integracji, trafia bezpośrednio do połączonego ze stroną systemu CRM, skąd jest dalej zarządzany.

EFEKTY

Co udało nam się uzyskać?

  • Przejrzysta i nowoczesna witryna
  • Przyjazny UX
  • Spersonalizowany system zarządzania treścią
  • Intuicyjna obsługa
  • Responsive Web Design
  • Szybkie działanie strony
  • Integracja z systemem CRM
  • Nieograniczone możliwości rozwoju strony
  • Zdalna możliwość skorzystania z oferty banku
  • Wzrost liczby leadów pozyskiwanych z kanału online
  • Automatyzacja procesu zakładania rachunku bankowego oraz wzięcia kredytu gotówkowego

Współpraca przebiegała bardzo pomyślnie, dzięki czemu z przyjemnością rekomendujemy UDI jako dostawcę usług technologicznych. Na każdym etapie mogliśmy liczyć na bezproblemową komunikację, fachowe doradztwo, sprawną realizację zadań oraz duże zaangażowanie zespołu. Dzięki indywidualnemu podejściu oraz partnerskim relacjom, wspólnie wypracowaliśmy rozwiązania, dopasowane do potrzeb banku oraz oczekiwań klientów.

W ramach projektu zbudowano nowoczesną i responsywną stronę internetową banku, zgodną z panującymi trendami rynkowymi. Wdrożony serwis e-wniosków zautomatyzował i znacząco skrócił proces zakładania rachunku bankowego oraz wzięcia kredytu gotówkowego, co przełożyło się na wzrost liczby leadów pozyskiwanych za pośrednictwem kanałów zdalnych. Z kolei stworzony system CRM umożliwił nam centralne gromadzenie danych o klientach, ułatwił zarządzanie sprzedażą oraz codzienne obowiązki pracowników, jak również pozwolił na przeprowadzanie bieżących analiz pod kątem efektywności sprzedażowej.

mężczyzna w okularach i garniturze
Szymon MichalskiStarszy Ekspert ds. Digitalizacji
Nicolaus Bank

TECHNOLOGIE

Na czym pracowaliśmy?

PHP / WordPress / JavaScript / CSS

Podziel się tym artykułem z innymi!

Twitter Facebook Linke.din