Nicolaus Bank to nowe oblicze byłego Banku Spółdzielczego w Toruniu, który na rynku finansowym działa już od ponad 140 lat. Oferta banku skierowana jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesu oraz rolnictwa. Wśród usług można znaleźć m.in. konta bankowe, lokaty, karty, kredyty, ubezpieczenia, oszczędności i inwestycje, a także bankowość mobilną i internetową.
WYZWANIE
Dlaczego nawiązaliśmy współpracę?
Firma Nicolaus Bank przeszła całkowity rebranding w 2020 roku. Wraz ze zmianą wizualną postanowiono opracować nową strategię marki, która zakłada szerokie wykorzystanie nowych technologii i wdrażanie nowoczesnych usług finansowych. W tym celu Nicolaus Bank m.in. przeniósł swoje wszystkie zasoby informatyczne do chmury obliczeniowej. Jako jedna z pierwszych firm na rynku polskim udostępnił także swoim klientom system elektronicznej dystrybucji dokumentów oparty o technologię blockchain w ramach działań tzw. “paperless” – porzucenie nieekologicznych i kosztownych form dokumentacji i kontaktu z klientami. Dodatkowo bank otworzył placówki bezgotówkowe, oferuje pięć różnych systemów płatności mobilnych, a swoje oddziały wyposażył w urządzenia umożliwiające biometryczną identyfikację klientów.
W związku z rebrandingiem i faktem, że cyfrowa obsługa klientów stanowi jeden z filarów strategii rozwoju firmy, marka zgłosiła się do nas z chęcią wykonania nowej strony internetowej, na której dostępne będzie również wypełnianie e-wniosków.
W związku z dynamicznym rozwojem banku pod nową marką – Nicolaus Bank – potrzebowaliśmy wsparcia technologicznego z zakresu tworzenia nowoczesnych serwisów www, automatyzacji i digitalizacji procesów sprzedażowych za pośrednictwem platform zdalnych oraz opracowania dedykowanego systemu CRM do obsługi klientów. Szukając partnera do współpracy, zależało nam firmie, która posiada ciekawe portfolio projektów oraz bogate doświadczenie, szczególnie w branży finansowej. Firma UDI odpowiedziała na wszystkie nasze potrzeby, dlatego to właśnie im zdecydowaliśmy się powierzyć to zadanie.
Szymon MichalskiStarszy Ekspert ds. Digitalizacji Nicolaus Bank
NASZA STRATEGIA
Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?
Wdrożenie nowej strony internetowej dla banku
Biorąc pod uwagę branżę, zakres działalności Klienta oraz jego potrzeby zdecydowaliśmy się na wdrożenie nowej, responsywnej i łatwej do aktualizacji strony internetowej. Oparliśmy ją o najbardziej popularną technologię, w której mamy wieloletnie i eksperckie doświadczenie – system CMS WordPress. To wybór, który jest odpowiedzią na oczekiwania tak ważnej instytucji finansowej, jaką jest bank. Nie tylko zapewnia należyte bezpieczeństwo, ale także pozwala na ergonomiczne i częste aktualizacje strony internetowej, edycję zawartych na niej informacji i obsługę dużej liczby odwiedzających.
Dla Nicolaus Bank przygotowaliśmy dedykowany template WordPress. Stworzony został na podstawie wcześniej wykonanego projektu graficznego i posiada odpowiednio dopasowane do indywidualnych potrzeb opcje konfiguracji strony www oraz jej architekturę. Dlaczego zdecydowaliśmy się na taki ruch? Gotowe motywy dostępne na platformie WordPress mają służyć łatwej personalizacji strony bez znajomości języków programowania. Przez to często są jednak przesycone różnego rodzaju funkcjonalnościami. Duża liczba wtyczek, które nierzadko są po prostu nieużywane i niepotrzebne, zmniejsza wydajność oraz szybkość ładowania się witryny. Dzięki spersonalizowanemu podejściu, opracowaliśmy rozwiązanie, które w pełni spełnia potrzeby Klienta i zapewnia najwyższą jakość zarówno pod względem zarządzania serwisem, jak i korzystania z niego z perspektywy użytkownika.
Zgodnie z przedstawionymi przez Nicolaus Bank wytycznymi i założeniami dotyczącymi funkcjonalności strony internetowej, wdrożyliśmy serię rozwiązań technologicznych, które są bezpośrednią odpowiedzią na te potrzeby. Są to m.in.:
Responsywność – strona internetowa dostępna jest na każdym urządzeniu i w każdej przeglądarce, bez względu na to, czy odczytywana jest na komputerze, tablecie lub smartfonie;
Dedykowane formularze kontaktowe – na stronę zostały wdrożone dwa formularze kontaktowe. Jeden z nich przeznaczony jest do wysłania wiadomości, a drugi do umawiania spotkań. Za jego pomocą można m.in. wybrać miejsce i rodzaj spotkania (online lub stacjonarnie), a także podać dogodną godzinę na kontakt;
Logowanie do bankowości internetowej – dostęp do strefy klienta na Nicolausbank24.pl;
E-wnioski – to elektroniczny sposób wymiany dokumentacji, dostępny dla użytkowników strony Nicolausbank.pl. Powstały, aby ograniczyć dokumentację papierową, a także ułatwić dostęp do usług bankowych bez wychodzenia z domu;
Kalkulator kredytu gotówkowego – dostępny podczas wypełniania wniosku o kredyt gotówkowy. Jest to wtyczka, która na podstawie ustawionych za zapleczu strony parametrów oraz zawartych we wniosku danych wylicza miesięczna ratę, wysokość prowizji, składkę ubezpieczeniową oraz kwotę brutto kredytu;
Sekcja contentowa – na stronie znajduje się podstrona “Aktualności”, gdzie można dodawać artykuły;
Integracja z systemem CRM – dzięki wprowadzonej integracji możliwa jest skuteczna i funkcjonalna wymiana danych pomiędzy stroną internetową a system CRM, która przebiega dzięki wykorzystaniu interfejsu API. Umożliwia to m.in. przesyłanie informacji o klientach i wypełnionych wnioskach;
Wyszukiwarka bankomatów i oddziałów banku – za pomocą integracji z Google Maps na stronie internetowej wdrożyliśmy interaktywną mapę. Dzięki niej użytkownicy mogą wyszukać bankomat lub placówkę banku w swojej okolicy.
Stwórz z nami efektywną stronę dla swojego biznesu!
Opowiedz nam o swoich potrzebach, a my dobierzemy dla Ciebie odpowiednie rozwiązania technologiczne. Wystarczy, że wypełnisz nasz brief ofertowy, w którym zadamy Ci kilka pytań dotyczących nowej strony internetowej. Wstępną wycenę otrzymasz już w 24 godziny!
Bankowość bez wychodzenia z domu. Implementacja e-wniosków
Jedną z najważniejszych funkcjonalności, wprowadzonych na stronie internetowej banku jest możliwość wypełniania i składania wniosków w formie elektronicznej. Nicolaus Bank, który jest bankiem spółdzielczym, w ramach nowej strategii biznesowej stawia na rozwój technologiczny biznesu, dorównując pod tym względem bankom komercyjnym. W tym celu firma przeniosła swoją ofertę do świata online. Dzięki e-wnioskom klienci mogą skorzystać z oferty banku bez wychodzenia z domu. Wcześniej, aby otworzyć konto lub wziąć kredyt, trzeba było w tym celu udać się bezpośrednio do placówki banku.
E-wnioski powstały na bazie jednego generatora, który umożliwia tworzenie nieskończonej liczby nowych formularzy pod różne produkty bankowe, dzięki wspólnemu rdzeniu danych. Zostały one wyposażone we wszelkiego rodzaju dedykowane walidacje ułatwiające wprowadzenie poprawnych danych – m.in. umożliwiają one wpisywanie określonej liczby znaków oraz ich rodzaju w poszczególnych polach. Są to np.:
walidacja kodów pocztowych w stosunku do miejscowości;
weryfikacja miasta z ulicą;
walidacja numeru NIP, peselu, paszportu i dowodu tożsamości – sprawdzanie, czy wpisane dane są zgodne z zasadami tworzenia tych numerów w Polsce.
Podczas wypełniania wniosku, użytkownik ma możliwość jednoczesnego przeniesienia swojego konta z innego banku do Nicolaus Bank. Wystarczy, że zaznaczy odpowiedni checkbox, a na podstawie podanego przez niego numeru IBAN system sam określa, z jakiej konkretnie firmy jest to konto.
Przed wysłaniem każdego wniosku, na koniec dokonywana jest autoryzacja wypełniającego za pomocą kodu SMS. Dopiero po poprawnym przejściu tego kroku, formularz jest zatwierdzany, a dzięki wprowadzonej integracji, trafia bezpośrednio do połączonego ze stroną systemu CRM, skąd jest dalej zarządzany.
Wzrost liczby leadów pozyskiwanych z kanału online
Automatyzacja procesu zakładania rachunku bankowego oraz wzięcia kredytu gotówkowego
Współpraca przebiegała bardzo pomyślnie, dzięki czemu z przyjemnością rekomendujemy UDI jako dostawcę usług technologicznych. Na każdym etapie mogliśmy liczyć na bezproblemową komunikację, fachowe doradztwo, sprawną realizację zadań oraz duże zaangażowanie zespołu. Dzięki indywidualnemu podejściu oraz partnerskim relacjom, wspólnie wypracowaliśmy rozwiązania, dopasowane do potrzeb banku oraz oczekiwań klientów.
W ramach projektu zbudowano nowoczesną i responsywną stronę internetową banku, zgodną z panującymi trendami rynkowymi. Wdrożony serwis e-wniosków zautomatyzował i znacząco skrócił proces zakładania rachunku bankowego oraz wzięcia kredytu gotówkowego, co przełożyło się na wzrost liczby leadów pozyskiwanych za pośrednictwem kanałów zdalnych. Z kolei stworzony system CRM umożliwił nam centralne gromadzenie danych o klientach, ułatwił zarządzanie sprzedażą oraz codzienne obowiązki pracowników, jak również pozwolił na przeprowadzanie bieżących analiz pod kątem efektywności sprzedażowej.
Szymon MichalskiStarszy Ekspert ds. Digitalizacji Nicolaus Bank
W UDI GROUP korzystamy z plików cookies w celu zapewnienia Ci najlepszych doświadczeń podczas korzystania z naszej strony internetowej. Zgadzając się na wszystkie pliki cookies, pozwolisz nam na zadbanie o Twój komfort podczas przeglądania naszej strony oraz dopasowanie wyświetlania naszej oferty do Twoich potrzeb.
W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swojego wyboru, klikając opcję Spersonalizuj. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklamy”.
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityczne”.
cookielawinfo-checkbox-functional
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne do świadczenia usługi”.
cookielawinfo-checkbox-others
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Inne”.
cookielawinfo-checkbox-performance
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajność”.
CookieLawInfoConsent
1 rok
Rejestruje domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i status CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
viewed_cookie_policy
1 rok
Ten plik cookie jest ustawiany przez naszą wtyczkę do zarządzania zgodami Użytkowników, w celu przechowywania informacji, czy Użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
_ga
2 lata
Plik cookie _ga, instalowany przez Google Analytics, oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii marketingowych, a także śledzi wykorzystanie witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Plik cookie przechowuje informacje anonimowo i przypisuje losowo wygenerowany numer w celu rozpoznania unikalnych Użytkowników.
_ga_PTEZP1XK87
2 lata
Ten plik cookie instalowany jest przez Google Analytics.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
NID
6 miesięcy
Plik cookie NID ustawiony przez Google służy do celów reklamowych; aby ograniczyć liczbę wyświetleń reklamy użytkownikowi, wyciszyć niechciane reklamy i zmierzyć skuteczność reklam.