SunewMed+ to polska marka i specjalista w branży profesjonalnych kosmetyków, w której działa od 2005 roku. Produkty bogate w składniki aktywne używane są w najlepszych gabinetach kosmetycznych i klinikach medycyny estetycznej, a także są dostępne w sprzedaży detalicznej w największych polskich i międzynarodowych sieciach aptecznych i drogeryjnych.
Firma w swojej ofercie posiada szeroki wybór kosmetyków przeznaczonych do codziennej pielęgnacji różnych typów skóry. Asortyment zawiera m.in. kremy na dzień i na noc, płynne aktywatory, maski (do twarzy, włosów, dłoni i stóp) i płatki pod oczy. Flagowe i wysoce skuteczne produkty SunewMed + z Linii C szturmem podbiły serca kobiet. Dzięki temu firma zdobyła liczne i prestiżowe nagrody – m.in. Innowacja Roku LNE, Hit Konsumenta, Perły Rynku Kosmetycznego czy Beauty Forum Awards.
WYZWANIE
Dlaczego nawiązaliśmy współpracę?
SunewMed+ od 2018 roku niezmienne i dynamicznie się rozwija. Wraz ze wzrostem sprzedaży, zwiększyło się też zapotrzebowanie firmy na nowe i bardziej zaawansowane rozwiązania. Aby w pełni móc realizować strategię biznesową, sprostać oczekiwaniom klientów i nadążyć za konkurencją, firma podjęła decyzję o zmianie dotyczasowego sklepu internetowego – zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym.
Głównymi wyzwaniami, przed którymi stanęliśmy było:
stworzenie zupełnie nowego projektu graficznego sklepu internetowego, dopasowanego do współczesnych standardów, wymagań biznesu i oczekiwań Klienta;
zmiana platformy e-commerce na oprogramowanie, które będzie posiadało szerokie możliwości customizacji oraz będzie skalowalne;
wdrożenie wszystkich niezbędnych funkcjonalności i integracji, które usprawnią działanie sklepu internetowego.
NASZA STRATEGIA
Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?
Przeniesienie sklepu na platformę WooCommerce
Pierwotnie strona Sunew.pl opierała się na platformie e-commerce stworzonej przez Comarch – twórcę systemu ERP Comarch Optima, z którego na co dzień korzysta SunewMed+. Nie spełniał on jednak oczekiwań Klienta. Modyfikacja sklepu (od strony wizualnej, jak i funkcjonalnej) była w nim mocno ograniczona, co nie szło w parze ze stale rosnącymi potrzebami firmy. W związku z tym, że niektóre zmiany były w nim niemożliwe do wykonania lub ich wdrożenie zajmowało bardzo dużo czasu, zdecydowaliśmy się na zmianę oprogramowania.
W UDI stawiamy na sprawdzone i niezawodne rozwiązania, dlatego nowy sklep SunewMed+ został postawiony na platformie WooCommerce. Wysoka wydajność, prosty i intuicyjny panel administracyjny, szerokie możliwości personalizacji i bezpieczeństwo – to tylko kilka powodów, dla których wybraliśmy właśnie to oprogramowanie. Przepięcie sklepu na nową platformę wiązało się z przeprowadzeniem migracji danych ze starego systemu, które obejmowały m.in. informacje o klientach i produktach.
Redesign – nowoczesny wygląd i przyjazny UX
Przestarzały layout strony pozostawał daleko w tyle od obecnych trendów, a tym samym nie zachęcał użytkowników do zakupów. Wraz ze zmianą silnika strony, wspólnie z Klientem opracowaliśmy zupełnie nowy design witryny i architekturę znajdujących się w niej informacji.
Stworzyliśmy sklep internetowy, który przede wszystkim jest przyjazny dla użytkownika. Przejrzystość i intuicyjna budowa pozwalają w szybki sposób dotrzeć do określonych produktów z oferty, przeglądać je i dodawać do koszyka. Nowoczesny design został dopasowany do identyfikacji wizualnej marki, a także współczesnych trendów w projektowaniu stron internetowych. Wygląd sklepu w pełni odzwierciedla wartości marki, którą cechują jakość, profesjonalizm i dbałość o każdy szczegół.
RWD, czyli dostępność na wszystkich urządzeniach
W czasach, kiedy ruch w internecie pochodzący z urządzeń mobilnych wyprzedził komputery stacjonarne, nie wystarczy już statyczny projekt strony. Przy opracowaniu wyglądu witryny należy brać pod uwagę wszystkie możliwe narzędzia, na których może ona być potencjalnie wyświetlana – różnej wielkości tablety i smartfony, laptopy i monitory zewnętrzne.
Dlatego projektując stronę Sunew.pl postawiliśmy na responsive web design (RWD). Dzięki temu sklep automatycznie dopasowuje się do rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlany. Pozwala to na swobodne przeglądanie produktów w każdej chwili, a związane z tym pozytywne doświadczenia użytkowników przekładają się na wyższe konwersje i wzrost sprzedaży.
Sklep internetowy gotowy na dalszy rozwój
Ze względu na stały rozwój firmy SunewMed+ i plan rozbudowy sieci sprzedaży na rynki międzynarodowe, serwis został przystosowany do wdrożenia różnych wersji językowych i obsługi zagranicznych zamówień.
Wygodne zakupy w kilku krokach
Dobrze zaprojektowany sklep internetowy to także wygodniejsze zakupy. Tworząc witrynę dla marki SunewMed+ skupiliśmy się na aspektach wspomagających UX i liczbę konwersji.
Listing produktów
Przede wszystkim zadbaliśmy o prawidłowe wyświetlanie się produktów. Listing asortymentu sklepu zawiera nazwę kosmetyku, grafikę z packshotem, cenę, ocenę klientów oraz liczbę sztuk w opakowaniu lub pojemność. Z tego poziomu, najeżdżając myszką na zdjęcie, można od razu dodać daną rzecz do koszyka lub ulubionych. To przydatna opcja szczególnie dla stałych klientów, którym zależy na szybkim zakupie, bez konieczności zapoznawania się ze specyfikacją danego kosmetyku.
Strony produktowe
Niezdecydowanym i nowym klientom dokonanie wyboru ułatwia przejrzysta karta produktu. Znajduje się na niej obszerny opis, wyjaśniający działanie kosmetyku. Pod nim dostępne są dodatkowe informacje (m.in. o kodzie EAN, dokładnym składzie czy wadze), a także opinie użytkowników. W celu zwiększenia sprzedaży, wprowadzona została też sekcja z powiązanymi produktami, zachęcająca do zapoznania się z innymi kosmetykami z oferty sklepu.
Proces zakupowy
Z każdego poziomu sklepu możliwy jest podgląd znajdujących się w koszyku produktów oraz przejście do złożenia zamówienia. Staraliśmy się maksymalnie uprościć ten proces, dlatego zaraz po wejściu w koszyk można zmienić pożądaną liczbę produktów (dodać kolejne lub je całkowicie usunąć), wpisać kod rabatowy lub numer karty prezentowej, a także wybrać formę i cenę dostawy. W kolejnym kroku wystarczy wpisać swoje dane i opłacić zamówienie.
Integracje ułatwiające sprzedaż online
Funkcjonalny sklep internetowy to taki, który jest łatwy w zarządzaniu i posiada prosty proces sprzedażowy. Aby to wszystko było możliwe, niezbędne jest wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych, które integrują ze sobą systemy różnych środowisk i automatyzują wiele działań. Dla sklepu SunewMed+ wprowadziliśmy następujące integracje:
Szybkie płatności online
Bramki płatności online to technologie, które akceptują i autoryzują płatności elektroniczne od klientów w sklepach e-commerce. Zapewniają dogodny wybór metody płatności (np. szybki przelew, płatność kartą lub BLIKiem), poufność i bezpieczeństwo. Sunew.pl posiada integrację z system PayU oraz PayPal.
Firma kurierska DHL
Integracja sklepu z firmą kurierską optymalizuje i automatyzuje realizację zamówień – nadawanie paczek oraz zamawianie kuriera DHL odbywa się bezpośrednio z panelu administracyjnego. Klientom zapewnia to szybkość wysyłki i doręczenia przesyłki, a także daje im możliwość wygodnego wyboru miejsca i czasu odbioru.
Comarch ERP Optima
System Comarch ERP Optima to narzędzie do zarządzania biznesem, które wspomaga m.in. w prowadzeniu księgowości i kontrolowaniu dostępności asortymentu. Aby ułatwić pracę firmie SunewMed+, za pomocą autorskiego rozwiązania, zintegrowaliśmy z nim sklep internetowy. Dwustronna wymiana informacji umożliwia synchronizację i aktualizację danych dotyczących cen i stanów magazynowych, a także ułatwia proces obsługi zamówień poprzez wystawianie faktur i ich korektę czy zarządzanie zwrotami.
System do pakowania zamówień
Sklep SunewMed+ zintegrowaliśmy z dedykowanym rozwiązaniem usprawniającym proces pakowania towarów ze zbiorczej listy zamówień generowanej w WooCommerce.
Działa on na dwóch poziomach. Przede wszystkim filtruje zamówienia, sumując liczbę tych samych produktów z różnych zamówień i przekazuje do magazynu informację o tym, ile sztuk danego towaru będzie potrzebnych do ich realizacji. Dzięki temu za jednym razem można wziąć większą ilość danego produktu, bez konieczności powtarzania tej czynności przy każdym kolejnym kompletowaniu pojedynczego zamówienia. Po drugie system automatycznie sortuje zamówienia pod względem ich wielkości. Tak, aby od razu była widoczna wymagana liczba kartonów o konkretnych wymiarach.
Sklep dopasowany do potrzeb
Na stronie Sunew.pl wprowadziliśmy też kilka niezbędnych dla Klienta funkcjonalnych dodatków. Są to:
Integracja z Instagramem, która wyświetla na stronie najnowsze posty;
Kody rabatowe i karty podarunkowe;
System przydzielania gratisów do zamówienia – w zależności od tego, jakie produkty oraz za jaką kwotę znajdą się w koszyku klienta, specjalny algorytm dopasowuje do nich kilka prezentów do wyboru. Mogą to być próbki kosmetyków lub konkretne produkty (np. balsam do ust). Do każdego zamówienia można także zamówić bezpłatny katalog i kartkę z życzeniami;
Newsletter wraz z rabatem 10% na pierwsze zakupy po zapisaniu się;
Napisz do nas, a my pomożemy Ci w kompleksowej przebudowie Twojej strony internetowej – od projektu, przez wdrożenie, aż po opiekę i wsparcie techniczne. Nie pozwól, by konkurencja Cię przegoniła…
W UDI GROUP korzystamy z plików cookies w celu zapewnienia Ci najlepszych doświadczeń podczas korzystania z naszej strony internetowej. Zgadzając się na wszystkie pliki cookies, pozwolisz nam na zadbanie o Twój komfort podczas przeglądania naszej strony oraz dopasowanie wyświetlania naszej oferty do Twoich potrzeb.
W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swojego wyboru, klikając opcję Spersonalizuj. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklamy”.
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityczne”.
cookielawinfo-checkbox-functional
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne do świadczenia usługi”.
cookielawinfo-checkbox-others
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Inne”.
cookielawinfo-checkbox-performance
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajność”.
CookieLawInfoConsent
1 rok
Rejestruje domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i status CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
viewed_cookie_policy
1 rok
Ten plik cookie jest ustawiany przez naszą wtyczkę do zarządzania zgodami Użytkowników, w celu przechowywania informacji, czy Użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
_ga
2 lata
Plik cookie _ga, instalowany przez Google Analytics, oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii marketingowych, a także śledzi wykorzystanie witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Plik cookie przechowuje informacje anonimowo i przypisuje losowo wygenerowany numer w celu rozpoznania unikalnych Użytkowników.
_ga_PTEZP1XK87
2 lata
Ten plik cookie instalowany jest przez Google Analytics.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
NID
6 miesięcy
Plik cookie NID ustawiony przez Google służy do celów reklamowych; aby ograniczyć liczbę wyświetleń reklamy użytkownikowi, wyciszyć niechciane reklamy i zmierzyć skuteczność reklam.