WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) to uznany międzynarodowo standard stworzony przez konsorcjum World Wide Web Consortium (W3C). Zawiera zestaw szczegółowych wytycznych, dotyczących dostępności treści na stronach internetowych, w aplikacjach czy innych zasobach cyfrowych dla osób z różnego rodzaju ograniczeniami. To długa lista wymagań technicznych, których celem jest zniwelowanie barier w korzystaniu z platform cyfrowych dla wszystkich użytkowników. Wytyczne ukierunkowane są na szeroki zakres niepełnosprawności, w tym m.in. wzrokową, słuchową, fizyczną, mowy, poznawczą, językową, naukową czy neurologiczną. Sprawiają również, że treści internetowe są bardziej użyteczne dla seniorów, którzy z uwagi na wiek mogli utracić niektóre zdolności.
W Polsce, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, wszystkie podmioty publiczne (organy administracji rządowej czy jednostki samorządowe, w tym przedszkola, szkoły, uczelnie wyższe, urzędy miast, gmin, powiatów i wojewódzkie) są zobowiązane do stosowania standardu WCAG.
Nawet jeśli wdrożenie WCAG nie jest obowiązkowe w przypadku Twojego biznesu, warto to rozważyć. Posiadając stronę, która nikogo nie wyklucza i jest dostępna dla wszystkich użytkowników, możesz dotrzeć do większej grupy odbiorców oraz zwiększyć swoją konkurencyjność rynkową.
Masz wątpliwości, czy z Twojej witryny mogą bezproblemowo korzystać wszyscy użytkownicy internetu? A może dopiero tworzysz swoją stronę i chcesz, aby każdy miał do niej swobodny dostęp bez ograniczeń? Zgłoś się do nas!
Wdrożenie wytycznych WCAG jest najlepszym i najłatwiejszym sposobem, aby Twoja witryna była użyteczna i dostępna dla wszystkich klientów. Strony internetowe tworzymy od ponad 10 lat. Za każdym razem dokładamy wszelkich starań, aby nasze rozwiązania były w pełni użyteczne i spełniały najwyższe standardy. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, a sposób realizacji dopasowujemy do potrzeb Klienta. Nasz zespół doświadczonych specjalistów zadba, aby Twoja strona internetowa spełnia wymogi dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami, a jednocześnie była funkcjonalna, nowoczesna i łatwa w obsłudze.
Aby móc powiedzieć, że dana strona jest w pełni dostępna, musi spełniać wszystkie wymogi zdefiniowane w WCAG. Opierają się one na 4 głównych zasadach, które składają się z 13 wytycznych. Dotyczą one wszystkich elementów strony – zarówno pod względem kodu, treści, jak i sposobu działania. Dostępność witryny oceniana jest na 3 poziomach – A (minimalny), AA (zalecany) i AAA (komfortowy). Aby spełniony był standard WCAG 2.1, konieczne jest zastosowanie kryteriów na poziomie A i AA. Poziom AAA jest rekomendowany, jednak nie jest obowiązkowy.
Wraz z rozwojem marki Nicolaus Bank, firma zaczęła odczuwać potrzebę ulepszenia procesu obsługi klienta oraz poprawę efektywności działań sprzedażowych. Zobacz, jak krok po kroku opracowaliśmy skuteczne narzędzie, które m.in. umożliwiło centralne gromadzenie danych o klientach, ułatwiło zarządzanie i raportowanie.
Nicolaus Bank to nowe oblicze Banku Spółdzielczego w Toruniu. Wraz z rebrandingiem całej marki, firma zdecydowała się również na stworzenie i zaimplementowanie nowoczesnej strony internetowej z możliwością wypełniania wniosków online. Zobacz, jakie udało nam się osiągnąć efekty!
Wraz z rozwojem biznesu, firma TUZ postanowiła ułatwić swoim klientom skorzystanie ze swojej oferty – i to bez wychodzenia z domu. Zobacz, jak opracowaliśmy rozwiązanie, które pomaga w doborze odpowiedniej polisy, oblicza jej cenę oraz umożliwia zdalny zakup.
Stworzyliśmy zupełnie nowy sklep internetowy dla marki kosmetycznej! Zobacz, jak krok po kroku zmieniliśmy przestarzały e-commerce w nowoczesny i funkcjonalny serwis, dopasowany do współczesnych standardów, wymagań biznesu i oczekiwań Klienta.
Wspieranie przedsiębiorczości to jedno z głównych zadań Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. W tym celu powstała na ich stronie dedykowana Baza Firm – miejsce do promocji i nawiązywania kontaktów biznesowych.
Wolne wczytywanie się strony, utrudnione zarządzanie sklepem i problem z dostępnością produktów to tylko niektóre z wyzwań, którym musieliśmy stawić czoła. Jak udało nam się zmienić UniPack.pl w sprawnie funkcjonującą hurtownie online?
Mało atrakcyjną stronę zmieniliśmy w nowoczesny, funkcjonalny i profesjonalny serwis. Naprawiliśmy wszystkie błędy, wprowadziliśmy dedykowane dodatki i przeprowadziliśmy pełną migrację danych. Poznaj nasze rozwiązania i zobacz, co udało nam się osiągnąć.
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego od kilku lat współpracuje z UDI, powierzając firmie bieżące utrzymanie strony internetowej.
Nasza współpraca zawsze przebiegała sprawnie i terminowo. Na każdym etapie realizacji poszczególnych projektów mogliśmy liczyć na dobrą komunikację, fachowe doradztwo, trafne sugestie oraz dążenie do szybkiego rozwiązywania problemów.
UDI to nasz partner w zakresie dostarczania usług i rozwiązań IT. Powierzyliśmy im stworzenie i zaimplementowanie nowej strony internetowej TUZ.pl.
Z uwagi na pozytywne doświadczenia, wynikające z dotychczasowej współpracy, zdecydowaliśmy się na przekazanie UDI do realizacji kolejnych projektów, związanych z platformami sprzedaży polis ubezpieczeniowych online.
Nasza współpraca przebiegała bardzo pomyślnie i z przyjemnością rekomendujemy UDI jako dostawcę usług technologicznych!
Przez cały czas mogliśmy liczyć na bezproblemową komunikację, fachowe doradztwo, sprawną realizację zadań oraz duże zaangażowanie zespołu. Dzięki indywidualnemu podejściu oraz partnerskim relacjom, wspólnie wypracowaliśmy rozwiązania, dopasowane do potrzeb banku oraz oczekiwań klientów.