Baza Firm w Regionie – funkcjonalny katalog dla BARR.pl

Jak stworzyliśmy miejsce dla lokalnych przedsiębiorców?

Baza Firm w Regionie – funkcjonalny katalog dla BARR.pl

Jak stworzyliśmy miejsce dla lokalnych przedsiębiorców?

Aleksandra Skalska
26 sierpnia 2021
mockup strony internetowej na laptopie

WPROWADZENIE

Kim jest Klient?

BARR.pl to strona internetowa Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, zajmującej się promocją i rozwojem gospodarczym miasta Bydgoszcz. Jednym z głównych obszarów działalności instytucji jest wspieranie przedsiębiorczości oraz pomoc przy prowadzeniu biznesu.

WYZWANIE

Dlaczego nawiązaliśmy współpracę?

Z BARR współpracowaliśmy już wcześniej – stworzyliśmy dla nich nową stronę internetową. Zadowolona z przebiegu prac i docelowego efektu, Agencja zgłosiła się do nas ponownie. Tym razem z chęcią rozszerzenia działań o uruchomienie na stronie nowego modułu, jakim jest Baza Firm w Regionie.

Koncepcja tego projektu opierała się na utworzeniu nowej podstrony, zawierającej internetowy katalog z profilami firm, działających na terenie miasta i w jego okolicy. To działanie mające na celu wsparcie lokalnych przedsiębiorców oraz promocję gospodarczego potencjału Bydgoszczy i regionu. Baza Firm nie tylko ma ułatwiać potencjalnym klientom znalezienie odpowiedniego sprzedawcy lub usługodawcy. To także możliwość dla firm, które w niekomercyjny sposób mogą za jej pomocą nawiązać kontakt biznesowy, by później rozpocząć współpracę. A to wszystko zupełnie za darmo.

NASZA STRATEGIA

Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?

  • Wygląd Bazy Firm dopasowany do strony
  • Baza Firm została opracowana pod względem graficznym tak, aby spójnie komponowała się z pozostałą częścią serwisu. Postawiliśmy na minimalistyczny design, który jest prosty i przyjemny w odbiorze, a przede wszystkim nie rozprasza użytkownika. Wszystkie informacje są łatwo dostępne i widoczne zaraz po wejściu na stronę, przez co baza jest czytelna i intuicyjna w użytkowaniu.

    bialo-niebieska-strona-internetowa

    Wygląd Bazy Firm w Regionie, BARR.pl

  • Custom Post Type
  • Ze względu na to, że strona BARR.pl korzysta z systemu CMS, jakim jest WordPress, zdecydowaliśmy się na utworzenie internetowej bazy firm w postaci Custom Post Type. Dzięki temu zarządzanie podstroną jest proste i dostępne dla wszystkich uprawnionych użytkowników, a jego funkcjonalność w pełni spełnia potrzeby Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

    Czym jest Custom Post Type (CPT) w WordPressie?

    Domyślnie WordPress oferuje dwa rodzaje postów: wpisy i strony, które odpowiadają podstawowym potrzebom większości użytkowników. Jednak to wcale nie wszystko. WP jest niezwykle elastycznym narzędziem do zarządzania treścią i umożliwia publikowanie w swojej witrynie też różnego rodzaju niestandardowych formatów, dopasowanych do Twoich potrzeb. W tym celu używa się właśnie Custom Posta. To moduł wyświetlany jako jeden z elementów panelu administracyjnego WordPressa, którego wygląd i funkcjonalność można spersonalizować zgodnie ze swoimi potrzebami.

  • Funkcjonalna wyszukiwarka
  • Głównym zadaniem Bazy Firm jest umożliwienie wyszukiwania odpowiednich kontrahentów. W tym celu na stronie dodaliśmy funkcjonalność filtrowania i sortowania informacji (tj. profili firm). Umożliwia ona wyświetlanie wyników, które spełniają wymagane przez użytkownika warunki. Opcje do wyboru umieszczone zostały po lewej stronie. Profile można sortować pod względem nazwy firmy, lokalizacji, liczby pracowników i branży – filtracja automatycznie odświeża listę wyników po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa. Domyślnie profile sortowane są alfabetycznie – nad listą znajduje się alfabet, który pozwala przeglądającym na wybór firm, których nazwa rozpoczyna się od konkretnej litery.

  • Zakładanie profilu firmy
  • Każda firma, która chce się znaleźć w Bazie BARR, musi stworzyć swój profil. Aby to zrobić, najpierw należy się zarejestrować i założyć konto użytkownika, podając:

    • nazwę firmy,
    • nazwę użytkownika,
    • hasło i powtórzenie hasła (musi zawierać duże i małe litery, cyfry i znaki specjalne),
    • adres e-mail,
    • telefon.

    Obowiązkowe do zaznaczenia są także: oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

    biale-i-niebieskie-kafelki-na-stronie-internetowej

    Po rejestracji konta w systemie do użytkownika zostanie wysłana wiadomość na podany adres e-mail z linkiem aktywującym. Jest on ważny przez 48 godzin od wygenerowania – jeśli konto nie zostanie aktywowany w tym czasie, będzie usunięte razem ze wszystkimi podanymi przy rejestracji informacjami.

    Stworzenie profilu firmy możliwe jest dopiero po aktywacji konta użytkownika. W formularzu należy wypełnić informacje o swoim przedsiębiorstwie – m.in. podstawowe dane o firmie (adres, kontakt, strona internetowa, rok założenia, liczba pracowników itd.), dane założyciela profilu, rodzaj prowadzonej działalności (kody PKD, branża). Istnieje także opcja dołączena grafik – np. logo firmy lub zdjęć. Zapisany formularz trafia do administratora strony, który przeprowadza jego weryfikację. Dopiero po akceptacji przez niego profilu firmy, jest on widoczny w bazie.

    bialo-niebieska-strona-internetowa

    Zakładanie profilu firmy, BARR.pl

EFEKTY

Co udało nam się uzyskać?

  • Prosty design
  • Intuicyjny UX
  • Bezproblemowe i szybkie zakładanie profilu oraz możliwość aktualizacji danych w każdym momencie
  • Zabezpieczenie przed automatycznym rejestrowaniem kont przez roboty
  • Weryfikacja danych firm
  • Funkcjonalna wyszukiwarka z filtracją wyników
  • Bezpłatne korzystanie i zakładanie konta
  • Łatwo dostępne informacje o bazie i jej regulaminie

TECHNOLOGIE

Na czym pracowaliśmy?

PHP / WordPress

Podziel się tym artykułem z innymi!

Twitter Facebook Linke.din
Aleksandra Skalska
Marketing Manager
W UDI zarządza całym marketingiem – odpowiada m.in. za PR i komunikację marki na wielu kanałach. Planuje, tworzy, analizuje i ciągle wymyśla kolejne koncepcje kreatywne. Poza pracą uwielbia podróże, jedzenie i skandynawskie powieści kryminalne.