- Wygląd Bazy Firm dopasowany do strony
Baza Firm została opracowana pod względem graficznym tak, aby spójnie komponowała się z pozostałą częścią serwisu. Postawiliśmy na minimalistyczny design, który jest prosty i przyjemny w odbiorze, a przede wszystkim nie rozprasza użytkownika. Wszystkie informacje są łatwo dostępne i widoczne zaraz po wejściu na stronę, przez co baza jest czytelna i intuicyjna w użytkowaniu.

Wygląd Bazy Firm w Regionie, BARR.pl
- Custom Post Type
Ze względu na to, że strona BARR.pl korzysta z systemu CMS, jakim jest WordPress, zdecydowaliśmy się na utworzenie internetowej bazy firm w postaci Custom Post Type. Dzięki temu zarządzanie podstroną jest proste i dostępne dla wszystkich uprawnionych użytkowników, a jego funkcjonalność w pełni spełnia potrzeby Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
Czym jest Custom Post Type (CPT) w WordPressie?
Domyślnie WordPress oferuje dwa rodzaje postów: wpisy i strony, które odpowiadają podstawowym potrzebom większości użytkowników. Jednak to wcale nie wszystko. WP jest niezwykle elastycznym narzędziem do zarządzania treścią i umożliwia publikowanie w swojej witrynie też różnego rodzaju niestandardowych formatów, dopasowanych do Twoich potrzeb. W tym celu używa się właśnie Custom Posta. To moduł wyświetlany jako jeden z elementów panelu administracyjnego WordPressa, którego wygląd i funkcjonalność można spersonalizować zgodnie ze swoimi potrzebami.
- Funkcjonalna wyszukiwarka
Głównym zadaniem Bazy Firm jest umożliwienie wyszukiwania odpowiednich kontrahentów. W tym celu na stronie dodaliśmy funkcjonalność filtrowania i sortowania informacji (tj. profili firm). Umożliwia ona wyświetlanie wyników, które spełniają wymagane przez użytkownika warunki. Opcje do wyboru umieszczone zostały po lewej stronie. Profile można sortować pod względem nazwy firmy, lokalizacji, liczby pracowników i branży – filtracja automatycznie odświeża listę wyników po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa. Domyślnie profile sortowane są alfabetycznie – nad listą znajduje się alfabet, który pozwala przeglądającym na wybór firm, których nazwa rozpoczyna się od konkretnej litery.
- Zakładanie profilu firmy
Każda firma, która chce się znaleźć w Bazie BARR, musi stworzyć swój profil. Aby to zrobić, najpierw należy się zarejestrować i założyć konto użytkownika, podając:
- nazwę firmy,
- nazwę użytkownika,
- hasło i powtórzenie hasła (musi zawierać duże i małe litery, cyfry i znaki specjalne),
- adres e-mail,
- telefon.
Obowiązkowe do zaznaczenia są także: oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

Po rejestracji konta w systemie do użytkownika zostanie wysłana wiadomość na podany adres e-mail z linkiem aktywującym. Jest on ważny przez 48 godzin od wygenerowania – jeśli konto nie zostanie aktywowany w tym czasie, będzie usunięte razem ze wszystkimi podanymi przy rejestracji informacjami.
Stworzenie profilu firmy możliwe jest dopiero po aktywacji konta użytkownika. W formularzu należy wypełnić informacje o swoim przedsiębiorstwie – m.in. podstawowe dane o firmie (adres, kontakt, strona internetowa, rok założenia, liczba pracowników itd.), dane założyciela profilu, rodzaj prowadzonej działalności (kody PKD, branża). Istnieje także opcja dołączena grafik – np. logo firmy lub zdjęć. Zapisany formularz trafia do administratora strony, który przeprowadza jego weryfikację. Dopiero po akceptacji przez niego profilu firmy, jest on widoczny w bazie.

Zakładanie profilu firmy, BARR.pl