BARR.pl to strona internetowa Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, zajmującej się promocją i rozwojem gospodarczym miasta Bydgoszcz. Jednym z głównych obszarów działalności instytucji jest wspieranie przedsiębiorczości oraz pomoc przy prowadzeniu biznesu.
WYZWANIE
Dlaczego nawiązaliśmy współpracę?
Z BARR współpracowaliśmy już wcześniej – stworzyliśmy dla nich nową stronę internetową. Zadowolona z przebiegu prac i docelowego efektu, Agencja zgłosiła się do nas ponownie. Tym razem z chęcią rozszerzenia działań o uruchomienie na stronie nowego modułu, jakim jest Baza Firm w Regionie.
Koncepcja tego projektu opierała się na utworzeniu nowej podstrony, zawierającej internetowy katalog z profilami firm, działających na terenie miasta i w jego okolicy. To działanie mające na celu wsparcie lokalnych przedsiębiorców oraz promocję gospodarczego potencjału Bydgoszczy i regionu. Baza Firm nie tylko ma ułatwiać potencjalnym klientom znalezienie odpowiedniego sprzedawcy lub usługodawcy. To także możliwość dla firm, które w niekomercyjny sposób mogą za jej pomocą nawiązać kontakt biznesowy, by później rozpocząć współpracę. A to wszystko zupełnie za darmo.
NASZA STRATEGIA
Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?
Wygląd Bazy Firm dopasowany do strony
Baza Firm została opracowana pod względem graficznym tak, aby spójnie komponowała się z pozostałą częścią serwisu. Postawiliśmy na minimalistyczny design, który jest prosty i przyjemny w odbiorze, a przede wszystkim nie rozprasza użytkownika. Wszystkie informacje są łatwo dostępne i widoczne zaraz po wejściu na stronę, przez co baza jest czytelna i intuicyjna w użytkowaniu.
Wygląd Bazy Firm w Regionie, BARR.pl
Custom Post Type
Ze względu na to, że strona BARR.pl korzysta z systemu CMS, jakim jest WordPress, zdecydowaliśmy się na utworzenie internetowej bazy firm w postaci Custom Post Type. Dzięki temu zarządzanie podstroną jest proste i dostępne dla wszystkich uprawnionych użytkowników, a jego funkcjonalność w pełni spełnia potrzeby Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
Czym jest Custom Post Type (CPT) w WordPressie?
Domyślnie WordPress oferuje dwa rodzaje postów: wpisy i strony, które odpowiadają podstawowym potrzebom większości użytkowników. Jednak to wcale nie wszystko. WP jest niezwykle elastycznym narzędziem do zarządzania treścią i umożliwia publikowanie w swojej witrynie też różnego rodzaju niestandardowych formatów, dopasowanych do Twoich potrzeb. W tym celu używa się właśnie Custom Posta. To moduł wyświetlany jako jeden z elementów panelu administracyjnego WordPressa, którego wygląd i funkcjonalność można spersonalizować zgodnie ze swoimi potrzebami.
Funkcjonalna wyszukiwarka
Głównym zadaniem Bazy Firm jest umożliwienie wyszukiwania odpowiednich kontrahentów. W tym celu na stronie dodaliśmy funkcjonalność filtrowania i sortowania informacji (tj. profili firm). Umożliwia ona wyświetlanie wyników, które spełniają wymagane przez użytkownika warunki. Opcje do wyboru umieszczone zostały po lewej stronie. Profile można sortować pod względem nazwy firmy, lokalizacji, liczby pracowników i branży – filtracja automatycznie odświeża listę wyników po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa. Domyślnie profile sortowane są alfabetycznie – nad listą znajduje się alfabet, który pozwala przeglądającym na wybór firm, których nazwa rozpoczyna się od konkretnej litery.
Zakładanie profilu firmy
Każda firma, która chce się znaleźć w Bazie BARR, musi stworzyć swój profil. Aby to zrobić, najpierw należy się zarejestrować i założyć konto użytkownika, podając:
nazwę firmy,
nazwę użytkownika,
hasło i powtórzenie hasła (musi zawierać duże i małe litery, cyfry i znaki specjalne),
adres e-mail,
telefon.
Obowiązkowe do zaznaczenia są także: oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
Po rejestracji konta w systemie do użytkownika zostanie wysłana wiadomość na podany adres e-mail z linkiem aktywującym. Jest on ważny przez 48 godzin od wygenerowania – jeśli konto nie zostanie aktywowany w tym czasie, będzie usunięte razem ze wszystkimi podanymi przy rejestracji informacjami.
Stworzenie profilu firmy możliwe jest dopiero po aktywacji konta użytkownika. W formularzu należy wypełnić informacje o swoim przedsiębiorstwie – m.in. podstawowe dane o firmie (adres, kontakt, strona internetowa, rok założenia, liczba pracowników itd.), dane założyciela profilu, rodzaj prowadzonej działalności (kody PKD, branża). Istnieje także opcja dołączena grafik – np. logo firmy lub zdjęć. Zapisany formularz trafia do administratora strony, który przeprowadza jego weryfikację. Dopiero po akceptacji przez niego profilu firmy, jest on widoczny w bazie.
W UDI GROUP korzystamy z plików cookies w celu zapewnienia Ci najlepszych doświadczeń podczas korzystania z naszej strony internetowej. Zgadzając się na wszystkie pliki cookies, pozwolisz nam na zadbanie o Twój komfort podczas przeglądania naszej strony oraz dopasowanie wyświetlania naszej oferty do Twoich potrzeb.
W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swojego wyboru, klikając opcję Spersonalizuj. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklamy”.
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityczne”.
cookielawinfo-checkbox-functional
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne do świadczenia usługi”.
cookielawinfo-checkbox-others
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Inne”.
cookielawinfo-checkbox-performance
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajność”.
CookieLawInfoConsent
1 rok
Rejestruje domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i status CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
viewed_cookie_policy
1 rok
Ten plik cookie jest ustawiany przez naszą wtyczkę do zarządzania zgodami Użytkowników, w celu przechowywania informacji, czy Użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
_ga
2 lata
Plik cookie _ga, instalowany przez Google Analytics, oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii marketingowych, a także śledzi wykorzystanie witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Plik cookie przechowuje informacje anonimowo i przypisuje losowo wygenerowany numer w celu rozpoznania unikalnych Użytkowników.
_ga_PTEZP1XK87
2 lata
Ten plik cookie instalowany jest przez Google Analytics.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
NID
6 miesięcy
Plik cookie NID ustawiony przez Google służy do celów reklamowych; aby ograniczyć liczbę wyświetleń reklamy użytkownikowi, wyciszyć niechciane reklamy i zmierzyć skuteczność reklam.