- Nowy motyw strony
Strona UniPack.pl oparta była wcześniej na gotowym motywie WordPressa, który posiadał wiele rozbudowanych, ale nieprzydatnych dla Klienta funkcjonalności. To właśnie duża liczba wtyczek i dodatków była jedną z przyczyn problemów z obsługą strony i korzystaniem z niej przez użytkowników. Spore obciążenie danymi powodowało częste problemy z aktualizacjami i wczytywaniem.
W związku z tym na początek zaproponowaliśmy przepisanie na nowo kodu strony i zmianę używanej dotychczas templatki. Witryna nadal używała WordPressa jako swojego sytemu CMS, ale cały jej szkielet oparty został na dedykowanym dla niej motywie. Dzięki temu zmniejszyliśmy liczbę nieużywanych dodatków, które miały negatywny wpływ na szybkość działania strony, a wszystkie funkcje niezbędne do zarządzania sklepem online zostały w pełni dopasowane do potrzeb Klienta.
Jednocześnie dokonaliśmy drobnych poprawek z zakresu UX, ułatwiających dokonanie zakupów. Obejmowały one m.in. dodawanie produktów do koszyka bez przeładowania strony, a także możliwość dodawania ich z poziomu siatki produktów na stronach zbiorczych.
Poprawiliśmy też bezpieczeństwo strony, wdrażając certyfikat SSL. Brak szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem a serwerem WWW w przypadku sklepu internetowego jest poważnym zaniedbaniem. Sprawia, że zaliczany jest on do niebezpiecznych stron, które nie wzbudzają wiarygodności i zaufania wśród odwiedzających. W konsekwencji prowadzi to do spadku ruchu i konwersji.
- Stara struktura, nowy wygląd
W każdej firmie przychodzi kiedyś czas na zmiany. UniPack zdecydowało się odświeżyć swój wizerunek, tworząc zupełnie nową identyfikację marki. Pozostawiając starą i skuteczną strukturę strony, wdrożyliśmy przygotowany przez Klienta odnowiony projekt graficzny sklepu. Jasne i żywe kolory, nowoczesny i minimalistyczny design – to wszystko sprawiło, że strona UniPack stała się bardziej przyjazna i atrakcyjna dla użytkownika.

- Integracja sklepu internetowego z systemem magazynowym
Kolejnym krokiem było przeprowadzenie skutecznej integracji między sklepem internetowym a magazynem. Kompatybilność między tymi dwoma platformami pozwala uniknąć błędów i problemów w procesie sprzedaży wynikających z rozbieżności pomiędzy stanami magazynowymi a zamówieniami klientów.
Sklep UniPack.pl oparty na WooCommerce zintegrowaliśmy z używanym przez firmę systemem ERP PolkaSQL. Dzięki temu możliwy stał się dwustronny przepływ informacji o produktach i zamówieniach. Zarówno w sklepie internetowym, jak i programie magazynowym na bieżąco aktualizowana jest dostępność asortymentu, cen towarów i ich status. Jak to działa?
Zintegrowanie programu magazynowego z bazą danych e-commerce sprawia, że w dowolnym momencie mamy dostęp do rzeczywistego statusu posiadanego towaru. Dzięki zwiększonej kontroli, minimalizujemy ryzyko niepowodzenia w procesie sprzedaży – np. sytuacji, gdy użytkownik zapłaci za produkt, który został wyprzedany. To także oszczędność czasu i zmniejszenie zaangażowania zasobów ludzkich. Wszystkie niezbędne dane uzupełniają się same i nie trzeba ich ręcznie przepisywać.
Produkty z oferty integrowane są po przypisanych do siebie numerach katalogowych, a hurtowe stany magazynowe (w formie palet lub kartonów) przeliczane są na jednostkowe sztuki. Te z kolei łączone są w minimalną ilość, którą można zakupić. Dodatkowo, wprowadziliśmy odpowiednie zabezpieczenie, które po przejściu do finalizacji zakupów (kliknięciu przycisku “zapłać”) sprawdza stany magazynowe w PolkaSQL. Jeżeli w czasie pomiędzy dodaniem towaru do koszyka a przejściem do zapłaty dostępność produktów ulegnie zmianie, klient zostanie o tym poinformowany i przeniesiony na stronę koszyka, gdzie będzie mógł dokonać zmian.
Automatyczna synchronizacja między magazynem a e-sklepem występuje kilka razy w ciągu dnia i dotyczy tylko tych produktów, gdzie wprowadzone zostały jakieś zmiany. Pełna synchronizacja całej dostępnej oferty sklepu przeprowadzana jest z kolei w nocy.

Widok produktu na stronie
- Dodatkowe funkcjonalności
UniPack ze względu na charakter swojej działalności, czyli sprzedaż hurtową, potrzebował wprowadzić też w swoim sklepie internetowym dedykowane funkcjonalności.
Jedną z nich były powiązane i wymagane produkty. To dodatek, który pozwala na wyświetlane przy danym artykule innych towarów, które są niezbędne do ich prawidłowego użycia lub ściśle z nim związane. Np. dla słoika wymagany produktem (ale nieobowiązkowym do zakupienia razem) będzie zakrętka, a dla plastikowego widelca powiązane będą łyżki lub noże. Wszystkie te zależności wprowadzane są ręcznie w panelu WordPressa i w każdej chwili można je zmienić, dodać lub usunąć. Ze względu na ogromny asortyment sklepu, aby nie obciążać dodatkowo bazy danych, wszystkie informacje zapisywane są w pamięci podręcznej przeglądarki użytkownika. Dzięki temu można je łatwo i szybko filtrować i wyszukiwać.
Kolejnym aspektem związanym z dużą ilością produktów była szczególna specyfikacja wyszukiwarki na stronie. Nie tylko podpowiada ona po wpisaniu kilku liter, co chcemy znaleźć, ale także umożliwia szukanie zarówno po nazwie produktu, jak i jego symbolu (unikalny numer nadawany każdej rzeczy w systemie PolkaSQL).

Sekcja proponowanych produktów