UniPack to lider w sprzedaży artykułów dla branży gastronomicznej. Opakowania, naczynia i sztućce jednorazowe oraz wiele więcej – asortyment hurtowni obejmuje nie tylko plastikowe, ale także ekologiczne produkty, które usprawniają pracę w restauracjach.
WYZWANIE
Dlaczego nawiązaliśmy współpracę?
Kiedy biznes się rozkręca, firmy często orientują się, że dotychczas posiadane przez nie rozwiązania są niewystarczające lub niefunkcjonalne. Tak też było w przypadku firmy UniPack. Prężnie rosnąca sprzedaż asortymentu sprawiła, że zaczęły pojawiać się problemy z wydajnością ich sklepu internetowego. Jakie przeszkody napotkali na swojej drodze?
Jedną z głównych komplikacji była niespójność w dostępności produktów między stroną internetową a rzeczywistym stanem magazynów. Oznaczało to użytkownik mógł zakupić online dany towar, którego fizycznie nie było lub na odwrót – otrzymać informację o braku konkretnego artykułu, który tak naprawdę był dostępny.
Kolejnym problemem była była niska wydajność strony, co przekładało się na długi czas jej ładowania. Było to spowodowane brakiem odpowiedniej optymalizacji oraz przeładowaniem za dużą ilością niepotrzebnego kodu i danych. W efekcie korzystanie z witryny było uciążliwe nie tylko dla odwiedzających sklep online, którzy musieli cierpliwie czekać na wczytanie danej podstrony, ale także dla administratorów strony. Zarządzanie i wprowadzanie wszelkich zmian wiązało się bowiem z długim i żmudnym procesem, który nierzadko kończył się niepowodzeniem i koniecznością powtarzania czynności do skutku.
A na koniec – firma UniPack zdecydowała się przeprowadzić rebranding swojej marki. Oprócz nowego logo, powstał też odświeżony projekt graficzny strony internetowej, którą trzeba było wdrożyć.
NASZA STRATEGIA
Jakie rozwiązania zaproponowaliśmy?
Nowy motyw strony
Strona UniPack.pl oparta była wcześniej na gotowym motywie WordPressa, który posiadał wiele rozbudowanych, ale nieprzydatnych dla Klienta funkcjonalności. To właśnie duża liczba wtyczek i dodatków była jedną z przyczyn problemów z obsługą strony i korzystaniem z niej przez użytkowników. Spore obciążenie danymi powodowało częste problemy z aktualizacjami i wczytywaniem.
W związku z tym na początek zaproponowaliśmy przepisanie na nowo kodu strony i zmianę używanej dotychczas templatki. Witryna nadal używała WordPressa jako swojego sytemu CMS, ale cały jej szkielet oparty został na dedykowanym dla niej motywie. Dzięki temu zmniejszyliśmy liczbę nieużywanych dodatków, które miały negatywny wpływ na szybkość działania strony, a wszystkie funkcje niezbędne do zarządzania sklepem online zostały w pełni dopasowane do potrzeb Klienta.
Jednocześnie dokonaliśmy drobnych poprawek z zakresu UX, ułatwiających dokonanie zakupów. Obejmowały one m.in. dodawanie produktów do koszyka bez przeładowania strony, a także możliwość dodawania ich z poziomu siatki produktów na stronach zbiorczych.
Poprawiliśmy też bezpieczeństwo strony, wdrażając certyfikat SSL. Brak szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem a serwerem WWW w przypadku sklepu internetowego jest poważnym zaniedbaniem. Sprawia, że zaliczany jest on do niebezpiecznych stron, które nie wzbudzają wiarygodności i zaufania wśród odwiedzających. W konsekwencji prowadzi to do spadku ruchu i konwersji.
Stara struktura, nowy wygląd
W każdej firmie przychodzi kiedyś czas na zmiany. UniPack zdecydowało się odświeżyć swój wizerunek, tworząc zupełnie nową identyfikację marki. Pozostawiając starą i skuteczną strukturę strony, wdrożyliśmy przygotowany przez Klienta odnowiony projekt graficzny sklepu. Jasne i żywe kolory, nowoczesny i minimalistyczny design – to wszystko sprawiło, że strona UniPack stała się bardziej przyjazna i atrakcyjna dla użytkownika.
Integracja sklepu internetowego z systemem magazynowym
Kolejnym krokiem było przeprowadzenie skutecznej integracji między sklepem internetowym a magazynem. Kompatybilność między tymi dwoma platformami pozwala uniknąć błędów i problemów w procesie sprzedaży wynikających z rozbieżności pomiędzy stanami magazynowymi a zamówieniami klientów.
Sklep UniPack.pl oparty na WooCommerce zintegrowaliśmy z używanym przez firmę systemem ERP PolkaSQL. Dzięki temu możliwy stał się dwustronny przepływ informacji o produktach i zamówieniach. Zarówno w sklepie internetowym, jak i programie magazynowym na bieżąco aktualizowana jest dostępność asortymentu, cen towarów i ich status. Jak to działa?
Zintegrowanie programu magazynowego z bazą danych e-commerce sprawia, że w dowolnym momencie mamy dostęp do rzeczywistego statusu posiadanego towaru. Dzięki zwiększonej kontroli, minimalizujemy ryzyko niepowodzenia w procesie sprzedaży – np. sytuacji, gdy użytkownik zapłaci za produkt, który został wyprzedany. To także oszczędność czasu i zmniejszenie zaangażowania zasobów ludzkich. Wszystkie niezbędne dane uzupełniają się same i nie trzeba ich ręcznie przepisywać.
Produkty z oferty integrowane są po przypisanych do siebie numerach katalogowych, a hurtowe stany magazynowe (w formie palet lub kartonów) przeliczane są na jednostkowe sztuki. Te z kolei łączone są w minimalną ilość, którą można zakupić. Dodatkowo, wprowadziliśmy odpowiednie zabezpieczenie, które po przejściu do finalizacji zakupów (kliknięciu przycisku “zapłać”) sprawdza stany magazynowe w PolkaSQL. Jeżeli w czasie pomiędzy dodaniem towaru do koszyka a przejściem do zapłaty dostępność produktów ulegnie zmianie, klient zostanie o tym poinformowany i przeniesiony na stronę koszyka, gdzie będzie mógł dokonać zmian.
Automatyczna synchronizacja między magazynem a e-sklepem występuje kilka razy w ciągu dnia i dotyczy tylko tych produktów, gdzie wprowadzone zostały jakieś zmiany. Pełna synchronizacja całej dostępnej oferty sklepu przeprowadzana jest z kolei w nocy.
Widok produktu na stronie
Dodatkowe funkcjonalności
UniPack ze względu na charakter swojej działalności, czyli sprzedaż hurtową, potrzebował wprowadzić też w swoim sklepie internetowym dedykowane funkcjonalności.
Jedną z nich były powiązane i wymagane produkty. To dodatek, który pozwala na wyświetlane przy danym artykule innych towarów, które są niezbędne do ich prawidłowego użycia lub ściśle z nim związane. Np. dla słoika wymagany produktem (ale nieobowiązkowym do zakupienia razem) będzie zakrętka, a dla plastikowego widelca powiązane będą łyżki lub noże. Wszystkie te zależności wprowadzane są ręcznie w panelu WordPressa i w każdej chwili można je zmienić, dodać lub usunąć. Ze względu na ogromny asortyment sklepu, aby nie obciążać dodatkowo bazy danych, wszystkie informacje zapisywane są w pamięci podręcznej przeglądarki użytkownika. Dzięki temu można je łatwo i szybko filtrować i wyszukiwać.
Kolejnym aspektem związanym z dużą ilością produktów była szczególna specyfikacja wyszukiwarki na stronie. Nie tylko podpowiada ona po wpisaniu kilku liter, co chcemy znaleźć, ale także umożliwia szukanie zarówno po nazwie produktu, jak i jego symbolu (unikalny numer nadawany każdej rzeczy w systemie PolkaSQL).
Sekcja proponowanych produktów
EFEKTY
Co udało nam się uzyskać?
Krótki czas wczytywania i szybkie działanie strony
Chcesz mieć funkcjonalny, intuicyjny, skalowalny i konwertujący sklep internetowy? Wypełnij wstępny brief i powiedz nam czego potrzebujesz, a my skroimy ofertę na miarę Twoich potrzeb! Oferujemy kompleksową usługę projektowania i wdrożenia e-sklepu od A do Z.
W UDI GROUP korzystamy z plików cookies w celu zapewnienia Ci najlepszych doświadczeń podczas korzystania z naszej strony internetowej. Zgadzając się na wszystkie pliki cookies, pozwolisz nam na zadbanie o Twój komfort podczas przeglądania naszej strony oraz dopasowanie wyświetlania naszej oferty do Twoich potrzeb.
W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swojego wyboru, klikając opcję Spersonalizuj. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklamy”.
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityczne”.
cookielawinfo-checkbox-functional
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne do świadczenia usługi”.
cookielawinfo-checkbox-others
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Inne”.
cookielawinfo-checkbox-performance
1 rok
Ustawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajność”.
CookieLawInfoConsent
1 rok
Rejestruje domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i status CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
viewed_cookie_policy
1 rok
Ten plik cookie jest ustawiany przez naszą wtyczkę do zarządzania zgodami Użytkowników, w celu przechowywania informacji, czy Użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
_ga
2 lata
Plik cookie _ga, instalowany przez Google Analytics, oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii marketingowych, a także śledzi wykorzystanie witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Plik cookie przechowuje informacje anonimowo i przypisuje losowo wygenerowany numer w celu rozpoznania unikalnych Użytkowników.
_ga_PTEZP1XK87
2 lata
Ten plik cookie instalowany jest przez Google Analytics.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
NID
6 miesięcy
Plik cookie NID ustawiony przez Google służy do celów reklamowych; aby ograniczyć liczbę wyświetleń reklamy użytkownikowi, wyciszyć niechciane reklamy i zmierzyć skuteczność reklam.