Sklep internetowy na WordPressie. Poznaj 9 zalet WooCommerce

E-sklep dokładnie taki, jaki chcesz

Baner wejsciowyParallax
udi / blog

Sklep internetowy na WordPressie. Poznaj 9 zalet WooCommerce

E-sklep dokładnie taki, jaki chcesz

avatar
Aleksandra Skalska
1 września 2021
mężczyzna trzyma telefon i kartę w rekach

WordPress od dawna znajduje się w czołówce systemów do zarządzania treścią na stronach internetowych. Jest intuicyjny, prosty w obsłudze i oferuje szeroki wachlarz możliwości. Co więcej, wystarczy jedno kliknięcie, aby zwykłą stroną przemienić w funkcjonalną platformę e-commerce. Jak to zrobić?

Z pomocą przychodzi WooCommerce – dedykowana wtyczka do WordPressa, która umożliwia firmom rozpoczęcie sprzedaży online. To przyjazne i elastyczne narzędzie, obsługujące aż 28% sklepów e-Commerce na całym świecie. W UDI od lat projektujemy, budujemy i obsługujemy sklepy internetowe oparte na WooCommerce. Według nas to najlepsza platforma do sprzedaży online, niezależnie od branży, w której działasz.

Sprawdź, czemu WooCommerce zawdzięcza sobie taką popularność i dlaczego warto z niego korzystać.

Zacznijmy od początku. Czym jest WooCommerce?

WooCommerce to najpopularniejsza platforma e-commerce na świecie. Działa jako darmowa wtyczka do systemu WordPress, która ułatwia sprzedaż produktów i usług online. Jest elastyczna, ekonomiczna i łatwa w zarządzaniu nawet dla początkujących.

Historia WooCommerce sięga 2008 roku, a jej początek związany jest z WooThemes – firmą założoną przez Marka Forrestera, Magnusa Jepsona i Adii Pienaara. Pierwotnie zajmowali się tworzeniem motywów do WordPressa. Jednak wraz z rozwojem biznesu i wzrostem potrzeb klientów, zespół WooThemes postanowił ruszyć o krok dalej. Zatrudniono nowych programistów, w tym Mike’a Jolleya i Jaya Kostera, którzy rozpoczęli pracę nad nowym projektem, który odmienił losy firmy.

I tak, 27 września 2011 roku, narodził się stworzony przez nich WooCommerce! Światło dzienne ujrzała pierwsza wersja wtyczki, umożliwiając użytkownikom przekształcenie ich witryny WordPress w profesjonalny sklep internetowy. Produkt szturmem podbił internetowy świat, osiągając milion pobrań w niecałe dwa lata, a w 2014 było ich już 4 razy więcej. Sukces WooCommerce sprawił, że zainteresował się nim Automattic (firma, do której należy cały WordPress i w 2015 roku przejął go od WooThemes.

Co sprawia, że WooCommerce w tak szybkim tempie zyskało rzeszę odbiorców?

9 powodów, dla których warto postawić na WooCommerce

Bezproblemowa integracja z WordPressem, sprawne i przejrzyste zarządzanie, intuicyjna obsługa i łatwość dokonywania zmian – to tylko niektóre z aspektów, jakie wpływają na popularność wtyczki WooCommerce. Co jeszcze sprawia, że warto ją wybrać, jeśli chcesz założyć sklep internetowy i rozpocząć biznes online?

  • Darmowe oprogramowanie open source
  • Przede wszystkim WooCommerce to darmowe rozszerzenie do WordPressa – za jego pobranie, implementacje i korzystanie, nie musisz płacić żadnych opłat ani abonamentu. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki “Wtyczki” w Kokpicie WordPress swojej strony internetowej, wyszukasz WooCommerce i ją zainstalujesz.

    WooCommerce jest także oprogramowaniem typu open source. Dzięki temu każdy użytkownik lub programista może dowolnie zmieniać swój kod i go modyfikować w celu najlepszego dopasowania narzędzia do własnych potrzeb. I to bez płacenia jakiejkolwiek licencji.

  • Bezpieczeństwo
  • Natura kodu open source ma też tę zaletę, że tysiące specjalistów na całym świecie na bieżąco monitorują jego jakość, w tym także kwestie bezpieczeństwa. W przypadku sprzedaży e-commerce jest to jeszcze bardziej istotne, aby wszelkie dane i transakcje pochodzące ze strony nie znalazły się w niepowołanych rękach.

    Kiedy więc ktoś znajdzie lukę w zabezpieczeniach WooCommerce, zgłasza do nich ten problemem, a ich zespół programistów zaczyna pracę nad nową aktualizacją, zwiększającą bezpieczeństwo. Z tego względu bardzo ważne jest, aby pamiętać o wykonywaniu regularnych update’ów swojej wersji WordPressa i WooCommerce.

    Ponadto, WooCommerce stale współpracuje z wiodącymi ekspertami ds. bezpieczeństwa, takimi jak Sucuri.net, aby na bieżąco monitorować kod pod kątem ewentualnych zagrożeń. Posiada też moduł obsługujący protokół szyfrowania SSL.

  • Intuicyjny interfejs i prosta obsługa
  • Nawet, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem online, obsługa WooCommerce nie powinna przysporzyć Ci problemów. Posiada on niezwykle intuicyjny i prosty panel administracyjny. Nie musisz znać tajników programowania językiem PHP czy HTML, aby zainstalować wtyczkę (przez cały proces przeprowadzi Cię pomocny kreator) czy samodzielnie wprowadzać później zmiany na stronie swojego sklepu.

  • Elastyczność i personalizacja
  • Kolejnym atutem WooCommerce jest jego elastyczność. Sprzedajesz kosmetyki, a może oferujesz organizację imprez? WooCommerce bez problemu dopasowuje się do wszelkiego rodzaju sklepów internetowych, niezależnie od ich branży czy rodzaju oferowanych produktów i usług – zarówno fizycznych, jak i wirtualnych. Może być też stosowany do dropshippingu, systemów afiliacyjnych i innych modeli biznesowych.

    Platforma e-commerce dopasowana dla każdego

    WooCommerce umożliwia budowanie różnego rodzaju sklepów, które w swojej ofercie posiadają m.in.:

    • produkty fizyczne (np. ubrania, meble),
    • produkty cyfrowe (np. oprogramowania, ebooki, zdjęcia),
    • sprzedaż biletów (np. na koncerty),
    • systemy rezerwacji (np. wycieczek, hoteli),
    • usługi offline (np. fotograf, kurs tańca),
    • usługi online (np. szkolenia i kursy przez internet),
    • sprzedaż subskrypcji.

    Podobnie jak WordPress, WooCommerce ma tę zaletę, że jest narzędziem modułowym. Pozwala to rozszerzać jego zasoby, dodając odpowiednie wtyczki. Możesz skorzystać z gotowych i ogólnodostępnych pluginów (zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej) lub niestandardowych, unikalnych i spersonalizowanych rozwiązań. W UDI zajmujemy się tworzeniem dedykowanych dodatków do WordPressa i WooCommerce, które są idealnie dopasowane do Twoich potrzeb. To ważny aspekt techniczny – zbyt duża liczba nieużywanych wtyczek lub posiadających nieodpowiednie funkcjonalności skutecznie obniża wydajność strony internetowej, dlatego warto zadbać o ich odpowiednią ilość i prawidłową optymalizacje.

    Potrzebujesz dedykowanej wtyczki do swojego e-sklepu?

    Zadbaj o jakość i funkcjonalność swojego sklepu internetowego. W UDI stworzymy dla Ciebie dedykowane pluginy, które skutecznie poszerzą standardowe możliwości WordPressa i WooCommerce, odpowiadając na wszystkie potrzeby Twojego biznesu.

    kobieta-przeglada-sklep-na-tablecie

  • Bogactwo funkcji
  • To, że WooCommerce jest darmowym narzędziem wcale nie znaczy, że oferuje mniej profesjonalnych rozwiązań od innych platform e-commerce. Już w podstawowej wersji znajdziesz kluczowe funkcje niezbędne do prowadzenia biznesu online, takie jak:

    • zarządzanie produktami i ich dostępnością,
    • kategorie produktów i ich opisy,
    • ustalanie cen i opcji wysyłki,
    • konfiguracja podatku,
    • podstawowe metody płatności (np. kartą lub przelewem bankowym),
    • kody rabatowe.

    Funkcjonalność sklepu online możesz też zwiększyć, dodając kolejne wtyczki. Im lepiej dopasujesz je pod swój biznes, tym łatwiej będzie Ci nam zarządzać. Skorzystają też na tym Twoi Klienci – im więcej opcji do wyboru im dasz, tym łatwiej znajdą coś dla siebie.

  • Niezbędne integracje
  • Integracje to rodzaj dodatku do WooCommerce, który pozwala na płynną wymianę danych między różnymi systemami – m.in. do zarządzania biznesem, sprzedaży czy marketingu. Mogą to być np.:

    • bramki płatności online (Tpay, Przelewy24, PayU, DotPay, BLIK itd.),
    • firmy kurierskie i paczkomaty (Inpost, DHL, DPD itd.),
    • systemy magazynowe, księgowe i ERP (iFirma, Comarch ERP Optima itd.),
    • hurtownie,
    • inne platformy e-commerce (Allegro, Ceneo, Amazon itd.),
    • narzędzia marketingowe (Facebook Messenger, LiveChat, Freshmail itd.).

    Dzięki rozbudowanym możliwościom integracji z WooCommerce, możesz wznieść swój biznes na nowy poziom. Nie tylko ułatwisz i usprawnisz proces zakupu oferowanych przez siebie towarów, ale także zautomatyzujesz wiele procesów w firmie, przez co zarządzanie nią stanie się o wiele wygodniejsze.

    kobieta-pakuje-paczke-na-stole-z-dokumentami

  • SEO-friendly
  • SEO odgrywa istotną rolę w marketingu internetowym dla sklepów e-commerce. Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajdą się Twoje produkty, tym większa szansa, że użytkownicy będą je kupować.

    WooCommerce, tak jak i cały WordPress, został zbudowany przy użyciu kodu zoptymalizowanego pod kątem SEO – posiada przyjazne adresy URL, breadcrumbs (tzw. “okruszki”), jest zgodny z przyjętymi normami, tworzy logiczną strukturę strony oraz w większości przypadków jego motywy są responsywne.

    Ponadto WooCommerce oferuje przydatne wtyczki, które znacznie ułatwiają dopasowanie serwisu do wytycznych Google. Są to np. Yoast SEO czy All-In-One SEO, które nie tylko pozwalają na prostą edycję metadanych, ale także weryfikują treść pod względem odpowiedniej optymalizacji (długości, nagłówków czy słów kluczowych).

  • Rozbudowana analityka
  • Ważną częścią prowadzenia biznesu jest możliwość monitorowania bieżącej sytuacji oraz śledzenia postępów. WooCommerce posiada świetne wbudowane narzędzia analityczne, które pomogą Ci podsumować wszystkie podejmowane działania i wyciągnąć z nich wnioski. Będziesz w stanie lepiej zrozumieć swoich klientów – ich zachowania, potrzeby, sposób interakcji ze stroną – a także łatwiej podejmiesz decyzje o przyszłym rozwoju swojej firmy.

    Całkowita sprzedaż, zakup według daty, średnia wartość koszyka, indywidualne statystyki dotyczące poszczególnych klientów i wiele więcej – dane są przejrzyście prezentowane na wykresach, bez konieczności opuszczania panelu administracyjnego. Aby zyskać jeszcze więcej informacji o sklepie, WooCommerce możesz również zintegrować z innymi aplikacjami analitycznymi, jak np. Google Analytics.

  • Skalowalność
  • Skalowalność to zdolność sklepu internetowego do nadążania za wzrostem ruchu i rozbudowy o nowe podstrony i treści, które są nieodłącznie związane z rozwojem firmy. Jeśli witryna nie jest skalowalna, będzie wolno się ładować, a nawet może całkowicie przestać działać.

    Planujesz ciągły rozwój biznesu? WooCommerce będzie rosło wraz z Twoją firmą! Nie ma w nim ograniczonej liczny produktów lub usług. Na bieżąco możesz też rozbudowywać swój sklep o najpotrzebniejsze dodatki. Odpowiednie przygotowanie techniczne pozwoli Ci przyjmować coraz większą liczbę odwiedzających i generować lepsze wyniki sprzedaży.

    To, co może ograniczać poprawne działania WooCommerce to np. słaby serwer, zbyt duża liczba obciążających wtyczek lub słaba optymalizacja witryny. Jednak wszystkie te negatywne czynniki można skutecznie kontrolować albo całkowicie wyeliminować. W UDI wspieramy rozwój biznesu, tworząc zoptymalizowane pod każdym kątem i skalowalne sklepy internetowe, które są w pełni funkcjonalne, szybkie oraz niezawodne.

strzalki-idace-do-gory

WooCommerce – dla kogo?

Wtyczka WooCommerce jest idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich firm, które nie chcąc być uzależnione od platform abonamentowych. Szczególnie warto zdecydować się na niego wtedy, gdy Twoja strona już korzysta z WordPressa – dzięki temu przemiana zwykłej witryny w funkcjonalny sklep online będzie naprawdę prosta i szybka.

WooCommerce nie powinny się bać także większe biznesy – odpowiednio zoptymalizowany i zaprojektowany sklep może posiadać w swojej ofercie nawet do 100 tysięcy produktów i nadal być szybki oraz wydajny. Najważniejsze to odpowiednio zadbać o niego od strony technicznej i pamiętać o prawidłowym utrzymaniu, regularnych audytach i aktualizacjach.

Załóż swój sklep WooCommerce z UDI

Efektywna sprzedaż w internecie i stałe zwiększanie zysków? W UDI zajmujemy się projektowaniem i wdrażaniem sklepów internetowych od A do Z. Powiedz nam, czego oczekujesz, a my przekujemy Twoje potrzeby w realne rozwiązania. Zaufaj profesjonalistom!

Podziel się tym artykułem z innymi!

Twitter Facebook Linke.din
avatar
Aleksandra Skalska
Marketing Manager
W UDI zarządza całym marketingiem – odpowiada m.in. za PR i komunikację marki na wielu kanałach. Planuje, tworzy, analizuje i ciągle wymyśla kolejne koncepcje kreatywne. Poza pracą uwielbia podróże, jedzenie i skandynawskie powieści kryminalne.